Targi branżowe do doskonała okazja na pozyskiwanie nowych klientów. Na takich wydarzeniach pojawiają się najczęściej osoby, które wykazują duże zainteresowane konkretnymi produktami lub usługami. Jeśli firma będzie w stanie zaprezentować ofertę w atrakcyjny sposób to zapadnie ona na długo w pamięci i świadomości klientów. Jak tego skutecznie dokonać? Podpowiadamy.

Stoisko przygotowane pod oczekiwania klientów

Elementem, który ma istotny wpływ na sukces prezentacji jest samo stoisko. Jego projekt powinien być starannie przygotowany pod konkretne wydarzenie. Przy planowaniu należy brać pod uwagę dostępny metraż, kształt stanowiska oraz jego lokalizację na hali. Należy także pamiętać, aby było wyraźnie podzielone na strefy i to niezależnie od tego ile miejsca jest tam udostępnione. Warto w takim przypadku postawić na indywidualne rozwiązania i zrezygnować z powtarzalnych schematów. Jeśli chcemy to osiągnąć to należy korzystać z wiedzy i doświadczenia ekspertów, na przykład ze znanej firmy exposystemy.

Aby zaistnieć w świadomości klientów nie należy przesadzać z reklamą. Najczęściej popełnianym błędem przez przedsiębiorców jest przepełnienie stoiska materiałami promocyjnymi. Klient czuje się przytłoczony i zmuszony do tego, aby się z nimi zapoznać. Nowoczesne stoiska targowe posiadają wyraźny podział na strefę reklamową oraz wypoczynkową. W tym drugim obszarze warto umieścić darmowy poczęstunek, stoliki i krzesła. Powinno to być miejsce na niezobowiązującą rozmowę z przedstawicielem firmy.

Szeroki wybór materiałów reklamowych

Osoby, które odwiedzają stoisko powinny mieć możliwość zabrać ze sobą przynajmniej małą ulotkę informacyjną lub wizytówkę. Dobrze jeśli firma przywiązuje wagę do dystrybucji różnych elementów, na przykład w formie bezpłatnych upominków. Mogą to być smycze, długopisy zawierające logo firmy albo kalendarze. W ten sposób najłatwiej zapisać się w świadomości osób, które chociaż przez chwilę zapoznawały się z ofertą konkretnych produktów lub usług.

Interesującym sposobem na to, aby utrzymać na dłużej zainteresowanie klienta są konkursy oraz różne zabawy z nagrodami. Ogłoszenie zwycięzców może mieć miejsce zarówno w trakcie trwania targów, jak i już po ich zakończeniu. O zwycięstwie może przesądzić wiedza, którą poszczególni uczestnicy będą czerpać z materiałów reklamowych. Wygrana z pewnością wpłynie motywująco na to, aby w nieco większym stopniu zainteresować się ofertą. Nie może być przegranych, każda osoba powinna otrzymać przynajmniej nagrodę pocieszenia.