W dzisiejszym świecie biznesu obecność w sieci ma kluczowe znaczenie. Klienci coraz częściej korzystają z Internetu, aby dokonać zakupu, a dobrze zaprojektowana strona internetowa może ich przyciągnąć. Jednak samo posiadanie strony WWW to nie wszystko – należy również zadbać o to, aby pojawiała się ona w wynikach wyszukiwarek internetowych. Tu właśnie wkracza SEO, czyli zestaw działań, który można wykorzystać w celu poprawy widoczności witryny i przyciągnięcia większej liczby odwiedzających. Z tego artykułu dowiesz się, czym dokładnie jest optymalizacja SEO, co wchodzi w jej skład i kto oferuje tego typu usługi.
Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?
SEO to skrót od Search Engine Optimization, co oznacza optymalizację stron internetowych w taki sposób, aby zajmowały one wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Celem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności witryny i przyciągnięcie większej liczby odwiedzających. Im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie na nią trafią i zapoznają się z ofertą firmy. Może to prowadzić do zwiększenia liczby klientów i poprawy wskaźników sprzedaży.
SEO obejmuje wiele różnych technik, w tym między innymi analizę słów kluczowych, czy też budowanie linkowania. Dokonując na swojej witrynie działań z zakresu pozycjonowania, można poprawić jej miejsce w rankingu i uzyskać większą rozpoznawalność firmy.
Jakie działania wchodzą w skład optymalizacji SEO?
Skoro ustaliliśmy już, że aby zwiększyć widoczność swojej witryny w sieci, należy ją zoptymalizować pod kątem SEO, to możemy przejść do rzeczy.
Zakres działań optymalizacji SEO dzielimy na on-page SEO oraz off-page SEO. Co to właściwie oznacza? Działania on-page SEO wykonywane są wyłącznie w obrębie danej strony internetowej, a ich celem jest poprawa jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Off-page SEO zaś, to działania, których dokonuje się poza stroną WWW – ich celem jest poprawa pozycji witryny w rankingu. Co wchodzi w ich skład?
-
on-page SEO
-
treści na stronie – stworzenie wartościowych treści na stronę to jeden z najważniejszych elementów optymalizacji SEO; powinny one być przejrzyste, wyczerpujące temat i aktualne; ważne jest także stosowanie słów kluczowych oraz znaczników HTML (nagłówków H1, H2, H3);
-
poprawność przekierowań – poprawne przekierowania pomagają zachować ład i porządek w obrębie witryny; należy zadbać o to, aby odbiorca po wejściu w link nie został odesłany do np. nieistniejącej podstrony;
-
odpowiednia struktura strony – porządkowanie podstron w przejrzyste menu sprawia, że strona WWW staje się przyjazna w użytkowaniu;
-
poprawność adresów URL – konstruowanie adresów URL witryny w czytelny sposób,
-
linkowanie wewnętrzne – solidnie zbudowana sieć linków na stronie internetowej ułatwia nawigację w jej obrębie;
-
szybkość ładowania strony,
-
responsywność witryny – dopasowanie strony WWW do różnego rodzaju urządzeń;
-
odpowiednia konstrukcja metadanych – tworzenie przemyślanych i angażujących meta tytułów oraz meta opisów;
-
optymalizacja zdjęć i grafik – przydzielanie zdjęciom i grafikom na stronie odpowiednich opisów ALT (tekst alternatywny), dzięki którym Google lepiej rozumie tematykę witryny.
-
off-page SEO
Off-page SEO to zbiór czasochłonnych działań wykonywanych poza witryną. Pierwsze z nich, czyli link building, polega na pozyskiwaniu wartościowych linków na zewnętrznych stronach. Ważne, aby były one zaufane i zbliżone tematycznie do optymalizowanej strony – internauci muszą chcieć wejść w Twój odnośnik. Celem takiego przedsięwzięcia jest budowa autorytetu domeny i zwiększania zasięgu witryny. Do pozostałych działań zalicza się także aktywność firmy w mediach społecznościowych. Istotny jest również wiek i historia domeny.
Warto wspomnieć także o Core Web Vitals. Zapewnia ona twórcom stron internetowych ujednolicone wytyczne dotyczące aspektów, które mają wpływ na wrażenia użytkownika. Metryki tej inicjatywy opierają się na pomiarze doświadczenia użytkownika w trzech kluczowych aspektach: czasie ładowania witryny, jej interaktywności i stabilności wizualnej.
Kto może zadbać o widoczność Twojej strony WWW?
Optymalizacja SEO to szereg działań, który wymaga znajomości wielu zagadnień z zakresu marketingu w wyszukiwarkach. Wielu przedsiębiorców decyduje się na współpracę z doradcami internetowymi, aby mieć pewność, że ich witryny na pewno wskoczą na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz mieć realne szanse na konkurowanie z innymi firmami na rynku, powinieneś skorzystać z usług zespołu specjalistów WeNet.
Jak mogłaby wyglądać taka współpraca? Na początku zespół ekspertów przeprowadzi dokładną analizę Twojej strony internetowej, aby zidentyfikować obszary wymagające poprawy. Następnie wykorzystają oni swoją wiedzę i doświadczenie, aby stworzyć strategię SEO uszytą na miarę, dostosowaną do Twoich indywidualnych potrzeb.
To jednak nie wszystko. Współpracując z WeNet, otrzymasz także wsparcie dedykowanego opiekuna, który będzie dostarczał Ci comiesięczne raporty, dzięki którym będziesz miał stały wgląd w to, jak wygląda aktualnie przebieg prac.
Nie zwlekaj! Dorównaj liderom na rynku i trafiaj do nowych klientów! Wszystko dzięki zoptymalizowanej pod kątem SEO stronie internetowej. Wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnej wyceny, a już niebawem usłyszą o Tobie Twoi potencjalni klienci!
Be the first to write a comment.