Internet to potężne narzędzie, które zrewolucjonizowało między innymi sprzedaż. Od momentu pojawienia się pierwszych sklepów internetowych do użytku weszło wiele różnych modeli prowadzenia handlu – jednym z najnowszych osiągnięć w tej dziedzinie jest wykorzystanie streamingu danych do prowadzenia transmisji sprzedażowych na żywo. Dowiedz się w jaki sposób firmy z branży e-commerce wykorzystują nowe możliwości.

Czym jest transmisja sprzedażowa?

Transmisja sprzedażowa to nic innego jak relacja na żywo, podczas której odbywa się prezentacja towaru z możliwością jego kupna przez obserwujących. Bardzo często transmisje na żywo porównywane są do bardzo popularnych swego czasu telezakupów. Różnicę stanowi fakt, że z transmisji może korzystać każdy sprzedawca – zarówno duże firmy, jak i małe sklepy stacjonarne, które pragnąć dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Do prowadzenia transmisji nie potrzebna specjalnego sprzętu – wystarczy dobrej jakości telefon komórkowy lub inne urządzenie mobilne z możliwością nagrywania obrazu i dźwięku oraz połączeniem internetowym. Potrzebne jest również konto na platformie umożliwiającej streaming danych.

Z początku transmisje prowadzone były na serwisach społecznościowych, jednak dziś coraz większym uznaniem cieszą się specjalne platformy takie jak Seltu.tv – nie tylko jest ona kanałem do prowadzenia transmisji, ale również wirtualnym asystentem sprzedaży, który automatycznie zbiera zamówienia, sprawdzany stany magazynowe, przyjmuje płatności.

Jak branża e-commerce korzysta z transmisji sprzedażowych?

Wbrew nazwie transmisje sprzedażowe to nie tylko kanał sprzedaży różnego rodzaju towarów – w zależności od przyjętej strategii działania mogą one służyć również innym celom, takim jak:

  • budowanie pozycji marki – częste, regularnie powtarzane i rzetelnie przygotowanie strategie przyciągają uwagę klientów i tworzą profesjonalny wizerunek marki,
  • przedstawienie produktu – nawet jeśli podczas transmisji nie dojdzie do zamknięcia transakcji, klienci mogą okazać zainteresowanie produktem i kupić go np. w sklepie stacjonarnym lub internetowym,
  • zacieśnianie relacji z odbiorcami – osiąga się między innymi poprzez dobre przygotowane prezentacje oraz umiejętność nawiązywania kontaktu z widzami.

Należy pamiętać, że pierwsze transmisje sprzedażowe rzadko kiedy pozwalają osiągnąć dobre wyniki sprzedaży – nie należy jednak się tym zniechęcać, ponieważ dotarcie do klientów wymaga czasu i systematycznego działania.