Realizujesz reklamę do radia albo telewizji? Zobacz, jak znaleźć odpowiedniego lektora do wykonania nagrania głosowego!
Dlaczego wybór głosu do reklamy jest ważny?
Właściwie dobrany głos do reklamy jest niezwykle ważny oraz może przynieść wiele korzyści dla reklamodawcy. Zaliczane są do nich przede wszystkim:
- Zwiększone zaangażowanie – właściwy głos może przykuć uwagę słuchaczy i utrzymać ich zainteresowanie przekazywanymi informacjami.
- Lepsza rozpoznawalność marki – rozpoznawalny głos może pomóc wzmocnić rozpoznawalność marki i spowodować, że reklama bardziej zapada w pamięć.
- Przekazanie emocji – głos, który przekazuje właściwe emocje, może pomóc w nawiązaniu kontaktu z odbiorcami na poziomie emocjonalnym i sprawić, że reklama będzie miała na nich większy wpływ.
- Dopasowanie do grupy docelowej – głos dopasowany do grupy docelowej może pomóc w nawiązaniu z nią kontaktu i sprawić, że reklama będzie bardziej atrakcyjna.
- Zwiększona wiarygodność – ponadto dobry lektor może zwiększyć wiarygodność przekazu, może pomóc w zwiększeniu wiarygodności marki.
Jak wybrać lektora do reklamy?
Wybór odpowiedniego lektora do reklamy to ważna decyzja, która może wpłynąć na powodzenie kampanii. Oto kilka kroków, które pomogą Ci wybrać odpowiedni głos do reklamy:
- Określ grupę docelową – weź pod uwagę dane demograficzne osób, do których chcesz dotrzeć, w tym ich wiek, płeć i pochodzenie kulturowe.
- Zdefiniuj ton i nastrój – określ ton i nastrój, który chcesz przekazać w swojej reklamie, na przykład przyjazny, profesjonalny lub humorystyczny.
- Posłuchaj próbek nagrań lektorów – większość lektorów ma nagrania demonstracyjne swojej pracy dostępne na platformach typu banki głosów. Posłuchaj ich nagrań, aby określić, czy głos odpowiada konkretnym założeniom marketingowym.
- Weź pod uwagę język, slang – jeśli kierujesz reklamy do określonej grupy demograficznej, która mówi konkretnym językiem, upewnij się, że wybrany lektor dobrze będzie mógł go odczytać.
- Budżet – wyznacz swój budżet na lektora i wybierz takiego, który mieści się konkretnym limicie.
- Wybierz lektora – po znalezieniu odpowiedniego lektora skontaktuj się z nim i podaj mu wszystkie najważniejsze szczegóły swojego projektu. Zapytaj o ich dostępność, termin wykonania zlecenia oraz o ceny.
- Zleć wykonanie nagrania – gdy wszystko zostało uzgodnione, możesz od razu zlecić wykonanie nagrania lektorskiego.
Postępując zgodnie z tymi krokami, możesz skutecznie wybrać głos do reklamy, który pasuje do tonu i nastroju materiału i przemawia do docelowych odbiorców. Właściwy głos może sprawić, że reklama zostanie zapamiętana na dłużej, ponieważ będzie bardziej wciągająca, a przez to skuteczna.
Be the first to write a comment.